Na zajęciach uczniowie pracują metodami aktywizującymi. Tworzą notatkę Cornella, stają się ekspertami zajmującymi się poszczególnymi zagadnieniami w utworze, a następnie uczą się wzajemnie i budują mapę myśli.
Lekcja była opracowywana na potrzeby pracy w klasie i w takich warunkach Małgosia (Małgorzata Cymbor-Frask) ją sprawdziła.
Serdecznie Ci, Małgosiu, dziękuję!:)
Serdecznie Ci, Małgosiu, dziękuję!:)
Obecnie potrzeba dostosować ją do nauczania zdalnego. Dlatego opracowałam pomysł na pracę zdalną.
Główne zagadnienia lekcji:
Lekcja poświęcona analizie i interpretacji Pieśni XXV Jana Kochanowskiego. Uczniowie poznają biogram poety, notują najważniejsze informacje metodą Cornella. Słuchają Pieśni XXV i oglądają jednocześnie prezentację. W grupach eksperckich przygotowują rozpoznanie utworu, następnie tworzą się nowe grupy i uczniowie uczą się wzajemnie, przygotowując mapy myśli dotyczące utworu Kochanowskiego.