sobota, 19 września 2020

"Zbrodnia i kara" Fiodora Dostojewskiego - opracowanie lektury

Szanowni, 
przedstawiam Państwu kolejne opracowanie lektury. Tym razem zmierzyłam się ze znakomitą powieścią Fiodora Mikołajewicza Dostojewskiego "Zbrodnia i kara", która znów wróciła na listę lektur obowiązkowych. Powieść piękna, mądra i dobra. Pozycja raczej lubiana przez młodzież. Tym bardziej zależało mi, aby zaproponować ciekawy sposób jej oglądu. W sumie jestem zadowolona z efektu, choć oczywiście mam mnóstwo wątpliwości. Najważniejsza z nich dotyczy głównej bolączki polonistów. Czy nauczyciel znajdzie dość czasu, by spokojnie się nad tekstem pochylić? Nie wiem, ale wiem, że warto. Zachęcam Państwa do tego. 
Przyjemnej lektury i owocnej pracy :) Proszę, zostawcie ślad, że czytacie :).

10 komentarzy:

  1. Zdążyłam tylko przekartkować, ale i tak już się zachwyciłam! Świetne opracowanie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Radosławo, czytamy, korzystamy, wracamy...Dzięki Pani - nasza praca jest łatwiejsza. Młodzież z wdzięcznością kłania się autorce materiałów za atrakcyjne urozmaicenie lekcji. Dziękujemy!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytamy i oczywiście korzystamy. Dziękuuuuujemy

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogromna pomoc, bardzo dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo pomocne materiały. Dziękuję :)




    OdpowiedzUsuń
  7. Czy mogłaby Pani przesłać jeszcze raz plik gietkiepioro.parafiada.pl jak napisać esej, bo nie można już otworzyć tej strony. Będę wdzięczna. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dziękuję, świetna pomoc. Szkoda, że nie można wykorzystać wszystkich Pani pomysłów - za mało czasu mamy na lekcjach. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Wypowiedź ustna - "Skąpiec"

Szanowni, tym razem coś na specjalną prośbę. Obiecałam, więc zrobiłam. Spójrzcie, może się Wam przyda.