środa, 4 listopada 2020

Z legend dawnego Egiptu - opracowanie lektury



Kochani, 
dziś małe arcydzieło Bolesława Prusa - nowela "Z legend dawnego Egiptu". Można ją różnorako wykorzystać. Zarówno do rozważań nad nieprzewidywalnością losu i kruchością, znikomością człowieka, do przyglądania się noweli jako gatunkowi prozatorskiemu, jak i do rozmowy o władzy i władcach; racjach rozumu i serca; skuteczności i empatii. Można młodzieży podpowiedzieć, że Bolesław Prus temat Egiptu, faraonów, ludzkich namiętności, nadziei i marzeń podjął także w "Faraonie". A może ktoś zechce porównać sposób ujęcia tematu w noweli i filmie?
W opracowaniu znajdziecie Państwo - z tradycyjnych tematów - ćwiczenia dotyczące charakterystyki bohaterów, refleksję nad klęską Horusa, a także konstrukcję noweli. Tych, którzy lubią rozwiązania mniej typowe, zachęcam do refleksji epistemologicznej. 

 Życzę efektywnej i twórczej pracy. Zachęcam do dzielenia się swoimi odczuciami i myślami. Proszę o wsparcie. Chciałabym uzbierać na abonament na następny rok korzystania z Genial.ly. 

3 komentarze:

  1. Świetne opracowanie, Wykorzystałam na lekjach w klasie 2. technikum. W Pani prezentacji było wszystko, o czym chciałam z uczniami rozmawiać Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. powinna być możliwość pominięcia bezsensownych animacji, które tylko opóźniają dostęp do treści prezentacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tę uwagę. Animacje służą daniu uczniowi czasu na zastanowienie się. Można, oczywiście zrobić gotowca, ale tych wydaje się być na rynku dużo. Staram sie pobudzać myślenie ucznia na każdych swoich zajęciach. Jeśli to komuś nie odpowiada, powinien poszukać innej strony. U mnie się takie "bezsensowne" animacje czasem pojawiają i pewnie będą się pojawiały.

      Usuń

Wypowiedź ustna - "Skąpiec"

Szanowni, tym razem coś na specjalną prośbę. Obiecałam, więc zrobiłam. Spójrzcie, może się Wam przyda.