wtorek, 26 maja 2020

"Makbet" - opracowanie lektury


Miło mi oddać w Państwa ręce opracowanie "Makbeta". Tym razem propozycja analizuje różne aspekty  lektury. Zdaję sobie sprawę, że wszystkiego nie da się omówić, ze wszystkim zdążyć, ale dobrze mieć wybór, mam nadzieję, ciekawych propozycji. 
Zajęcia dotyczące charakterystyki Makbeta zostały opracowane tak, by uczniowie mieli wybór sposobu ich realizacji. Proponuję, by wcielili się w role PROFILERA (pomysł zawdzięczam pani Iwonie Bąk - serdecznie dziękuję), DZIENNIKARZA ŚLEDCZEGO lub UCZNIA.  Nie informuję w opracowaniu, że zadania mają różny stopień trudności, choć zakładam, że uczniowie niezainteresowani literaturą wybiorą rolę UCZNIA. 
W opracowaniu wykorzystałam również propozycję Sharespeare`s Globe Theatre, który prowadzi projekt Gry z Szekspirem, a w tym roku zajmuje się właśnie "Makbetem". Przedstawienie w tym teatrze można obejrzeć na kanale YouTube link (wrażenie niesamowite :) )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wypowiedź ustna - "Skąpiec"

Szanowni, tym razem coś na specjalną prośbę. Obiecałam, więc zrobiłam. Spójrzcie, może się Wam przyda.