niedziela, 1 września 2019

Zrodzone z tęsknoty


 
Tęsknota to uczucie, z którym niełatwo ułożyć sobie życie. Tęsknota nie pyta o zgodę, nie dba o czas i miejsce. Jest nieskromna i zaborcza, wymagająca i samolubna. Mąci myśli lub nazbyt je rozjaśnia, wyostrza do przesady. Tęsknota żąda bezwarunkowej kapitulacji” – Salla Simukka.


Obraz Ralf Kunze z Pixabay

Od roku jestem poza szkołą, w nowym środowisku, wśród kochanych i kochających ludzi żyję sobie sielsko i spokojnie, a jednak tęsknię. Za codziennym zmaganiem się z niezliczonymi przeszkodami. Za uczniami i ich zaskakującymi pomysłami. Za uczeniem się od nich afirmacji życia. Za głowieniem się, jak do nich trafić, jak zrobić, żeby im się chciało chcieć. Nawet ... za sprawdzaniem wypracowań. Tęsknię bardzo.

I dlatego postanowiłam zająć się opracowaniem materiałów dydaktycznych do nauczania polskiego. Żeby nadać temu jakiś praktyczny sens, zdecydowałam, że będą to obudowane scenariusze do programu, który realizują koleżanki w mojej szkole. Mam nadzieję, że zechcą z nich skorzystać. Mam nadzieję, że nie tylko one. Chciałabym pomóc tym, którzy muszą się zmierzyć z nową, niełatwą podstawą programową w szkole ponadpodstawowej.
Zamierzam opracować scenariusze do wszystkich lekcji całego cyklu. Nie tylko do tych pobudzających i prawie automatycznie podsuwających ciekawe pomysły, ale także do tych, które są mniej porywające. Wiem z doświadczenia, że własnie na nudę i sztampę szuka się w sieci remedium. Ufam, że uda mi się spełnić oczekiwania. Intensywnie uczę się narzędzi TIK i myślenia wizualnego, więc mam nadzieję na różnorodność propozycji.
Bardzo zależy mi na opiniach moich Czytelników, bo to własnie te opinie będą skłaniały mnie do refleksji i ewentualnych zmian, to one będą mnie inspirowały i motywowały. 

4 komentarze:

  1. Pani Radosławo. Myślę, że piszę w imieniu wielu polonistów pracujących w szkole ponadpodstawowej: DZIĘKUJEMY!!! Wspaniale, rzeczowo i z polotem opracowane materiały. Proszę nie przestawać. Czekamy na więcej!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki pomocy Pani Górskiej napisałam maturę rozszerzoną z polskiego na 90 procent :) Przed tym jak zaczęłam pracować z Panią Górską próbowałam ćwiczyć u dwóch innych Pań, ale ich sprawdzanie ogarniczalo się do wyliczenia powtórzeń i interpunktòw, także zrezygnowałam i wtedy trafiłam na Panią Radosławę, gdzie widziałam że rzeczywiście ma ona to doświadczenie, które umożliwia napisanie rzeczowej recenzji, także ja jak najbardziej byłam i jestem zadowolona z jej pomocy :) Polecam wszystkim maturzystom!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc. Gratuluję serdecznie.

      Usuń

Wypowiedź ustna - "Skąpiec"

Szanowni, tym razem coś na specjalną prośbę. Obiecałam, więc zrobiłam. Spójrzcie, może się Wam przyda.