Motto:
Sukces to maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie masz. (Zig Ziglar)
Po lekcji będziesz:
- · wiedział/a, czego dotyczy projekt edukacyjny W greckim teatrze…
- · znał/a zasady pracy w grupie i zasady pracy nad projektem
- · miał przydzielone zadanie do wykonania w ramach projektu;
- · odpowiedzialny za efekty pracy własnej i całego zespołu;
- · planował/a swój proces uczenia się podczas realizacji projektu
Temat projektu naszej grupy
brzmi: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Projekt powinien zawierać wszystkie elementy obowiązkowe oraz co najmniej jeden wybrany element dodatkowy.
elementy obowiązkowe
1.
Informacje o genezie i rozwoju teatru
starogreckiego przedstawione w postaci referatu
lub prezentacji komputerowej (liczącej nie mniej niż 15 slajdów).
Wśród tych informacji powinny zostać zasygnalizowane poniższe zagadnienia, a co
najmniej 2 z nich należy omówić szczegółowo:
–
obrzędowe
(religijne) korzenie dramatu,
–
pochodzenie tragedii i komedii,
–
organizacja
uroczystości, chór, aktorzy,
–
główne cechy starożytnego teatru ateńskiego,
–
budowle sceniczne i scena,
–
agony teatralne;
2.
Opracowany przez Was słownik pojęć,
terminów i nazw związanych z teatrem antycznym liczący co najmniej
20 pozycji uporządkowanych alfabetycznie, z definicjami. Powinien
zostać przedstawiony w postaci elektronicznej i wydruku papierowego;
3.
Krótkie wypracowanie (maksymalnie 3 strony) na jeden z podanych tematów
(do wyboru):
– Mitologiczne i historyczne korzenie
tragedii antycznych. tematy, wątki i motywy starożytnych dramatów,
– Tragedia w służbie państwa. Polityczne i społeczne funkcje
dramatów antycznych;
4.
Budowa i cechy tragedii i
komedii – na tle starożytnej koncepcji sztuki. Prezentacja w komputerowa (10-15
slajdów). temat wymaga podania bibliografii;
5.
Przedstawienie jednego z zachowanych dramatów jednego ze
starożytnych dramatopisarzy greckich (do wyboru: Ajschylos, Sofokles, Eurypides,
Arystofanes) (poza Antygoną), np. Persowie Ajschylosa; Król Edyp i Elektra Sofoklesa; Prometeusz w okowach i
Ofiarnice Ajschylosa; Żaby
Arystofanesa. Powinno zawierać informacje o autorze i streszczenie utworu.
elementy fakultatywne
6.
Inscenizacja (przygotowana przez zespół
i przedstawiona w klasie) krótkiego
fragmentu omawianego dramatu
antycznego. Inscenizacja powinna zostać sfilmowana i nagrana, tak aby w
przyszłości można ją było obejrzeć w dowolnym momencie;
7. Wykonanie makiety starożytnego teatru
oraz projektów masek;
8. taśma chronologiczna pokazująca rozwój dramatu ateńskiego na tle wydarzeń
historycznych;
9.
Album fotografii ruin teatrów
starożytnych (greckich i hellenistycznych) wraz z informacjami o miejscach, w których się znajdują, danymi liczbowymi oraz wiadomościami o związanych z nimi odkryciach archeologicznych. Album powinien zawierać fotografie co najmniej 5 obiektów.
Materialne wytwory pracy (teksty,
ilustracje albumy, płyty z nagraniami, prace plastyczne itp.), zatytułowane i podpisane,
powinny zostać umieszczone w estetycznym opakowaniu, zawierającym opis
zawierający przynajmniej temat, autorów,
listę pozycji.
W ramach projektu będę
__________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz