Temat: Jak
będziemy pracować na lekcjach języka polskiego?
Motto:
Słyszę
i zapominam
Widzę
i pamiętam
Robię
i rozumiem. (Konfucjusz)
Po lekcji będziesz:
·
miał/a
świadomość celów uczenia się języka polskiego w szkole średniej;
·
znał/a
swoje prawa i obowiązki;
·
znał/a
zasady oceniania obowiązujące na lekcjach języka polskiego;
·
znał/a
listę lektur obowiązkowych w klasie pierwszej;
·
wiedział/a,
jak korzystać z podręcznika Przeszłość i
dziś
1.
Po co uczysz się języka polskiego?
Zapisz 5 najważniejszych celów.
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
2.
Twoje prawa i obowiązki
Masz
prawo:
- nie
wiedzieć, nie rozumieć i pytać, prosić o dodatkowe wyjaśnienia;
- prosić o pomoc w nadrobieniu braków,
uzupełnieniu zaległości, rozwiązaniu problemów,
z którymi sobie nie radzisz; - do
dodatkowego, nieobowiązkowego zadania domowego, dzięki któremu utrwalisz trudniejszy
materiał, poprawisz ocenę, będziesz rozwijać swoje zainteresowania;
- do
uzyskania informacji zwrotnej o Twoich postępach;
- do poprawy każdej niezaliczonej kartkówki
i każdego niezaliczonego sprawdzianu;
- do
zgłoszenia nieprzygotowania do lekcji raz w semestrze i ustalenia formy
oraz terminu zaliczenia tego, z czego się nie przygotowałeś/aś.
- ________________________________________________________________________________________________
- ________________________________________________________________________________________________
- ________________________________________________________________________________________________
- ________________________________________________________________________________________________
- ________________________________________________________________________________________________
Twoje
obowiązki (ułatwiające uczenie się):
- posiadasz
zeszyt przedmiotowy (najlepiej A4 ze względu na mapy myśli) i
prowadzisz notatki, zapisując temat i datę przeprowadzonych zajęć;
- prowadzisz
staranne notatki;
- czytasz
lektury w wyznaczonym terminie;
- powtarzasz
wiadomości zdobyte na lekcji, korzystając z własnych notatek,
podręcznika Przeszłość i dziś;
- przechowujesz
wszystkie materiały, które otrzymasz na lekcji (karty pracy, teksty), a
także kartkówki.
- ________________________________________________________________________________________________
- ________________________________________________________________________________________________
- ________________________________________________________________________________________________
- ________________________________________________________________________________________________
- ________________________________________________________________________________________________
3.
Przedmiotowe zasady oceniania.
ZADANIE
|
Podczas
lektury Antygony zastanawiaj się, jakie rekwizyty będą Ci się z tą lekturą
kojarzyły. Może to być np. edykt Kreona
o zakazie grzebania Polinika, chusta Antygony itp. Wykonaj te rekwizyty i włóż
do „Pudełka z lekturą”. Pudełko zewnątrz ładnie ozdób i opatrz tytułem dzieła,
autorem i epoką, z której utwór pochodzi. Na pierwszej lekcji poświęconej
utworowi zaprezentujesz swoje pudełko i wyjaśnisz, dlaczego znajdują się w nim
takie, a nie inne rekwizyty.
5.
Przejrzyj podręcznik do języka
polskiego i uzupełnij zdania:
Tekst podręcznika został podzielony na
______________________, a te na mniejsze _____________________________________-
W ramkach z niebieskim tłem i
„przyciskiem” umieszczono _________________________________.
Cytowane utwory obudowane są
_______________________________ .
Do utworów przeznaczonych do czytania
w całości przygotowano ____________________________.
Pod tekstami literackimi zamieszczono
____________________________.
Końcowy moduł ćwiczeniowy rozdziału
zawiera ćwiczenia przygotowujące do _______________ wypracowań.
6.
Napisz własną kilkuzdaniową opinię o
podręczniku.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz