Przeanalizuj mity zawierające motyw wędrówki i uzupełnij schemat.
WĘDRÓWKA
wyprawa Jazona po złote runo __________________________________________________
cel: _______________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: _______________________________________________________
powrót Odyseusza do Itaki
przyczyna: _________________________________________________________________
cel: _______________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: _______________________________________________________
wyprawa Tezeusza do Aten
przyczyna: _________________________________________________________________
cel: _______________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: ______________________________________________________
podróż Edypa z Koryntu do Teb
przyczyna: _________________________________________________________________
cel: _______________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: _______________________________________________________
Wypisz słowa klucze pasujące do tych wszystkich wędrówek.
__________________________________________________________________________
Podaj przykład dzieła literackiego zawierającego motyw wędrówki i odpowiedz na pytania. Dzieło literackie: Kto wędrował? Z jakiego powodu? W jakim celu? Czy wędrówka w tym dziele przypomina któryś z motywów mitologicznych? Dlaczego?
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Karta pracy II. Mityczne miejsca wspólne w kulturze europejskiej
WINA I KARA
Przeanalizuj mity zawierające motyw winy i kary i uzupełnij schemat.
Tantal
występek:_______________________________________________________________________
kara: ___________________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: ____________________________________________________________
Syzyf
występek:_______________________________________________________________________
kara: ___________________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: ____________________________________________________________
Klitajmestra
występek:_______________________________________________________________________
kara: ___________________________________________________________________________
znaczenie symboliczne:____________________________________________________________
Prometeusz
występek: _______________________________________________________________________
kara: ___________________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: ____________________________________________________________
Wypisz słowa klucze pasujące do tych wszystkich obrazów winy i kary.
________________________________________________________________________________
Podaj przykład dzieła literackiego zawierającego motyw winy i kary i odpowiedz na pytania.
Dzieło literackie: Kto zawinił? Jaka spotkała go kara? Czy wina i kara w tym dziele przypomina któryś z motywów mitologicznych? Dlaczego?
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Karta pracy III. Mityczne miejsca wspólne w kulturze europejskiej
NIESZCZĘŚLIWA MIŁOŚĆ
Przeanalizuj mity zawierające motyw nieszczęśliwej miłości i uzupełnij schemat.
Apollo i Dafne
przyczyna: ______________________________________________________________________
skutek: _________________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: ___________________________________________________________
Jazon i Medea
przyczyna: ______________________________________________________________________
skutek: _________________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: ___________________________________________________________
Afrodyta i Adonis
przyczyna: ______________________________________________________________________
skutek: _________________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: ____________________________________________________________
Eros i Psyche
przyczyna: _______________________________________________________________________
skutek: __________________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: _____________________________________________________________
Wypisz słowa klucze pasujące do tych wszystkich obrazów nieszczęśliwej miłości.
_________________________________________________________________________________
Podaj przykład dzieła literackiego zawierającego motyw nieszczęśliwej miłości i odpowiedz na pytania.
Dzieło literackie: Bohaterowie? Przyczyna niespełnienia? Czy miłość w tym dziele przypomina któryś z motywów mitologicznych? Dlaczego?
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Karta pracy IV. Mityczne miejsca wspólne w kulturze europejskiej
CIERPIĄCY RODZIC
Przeanalizuj mity zawierające motyw cierpiącego rodzica i uzupełnij schemat.
Niobe
historia: ________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: ___________________________________________________________
Demeter
historia: _________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: _____________________________________________________________
Tetyda
historia: _________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: ____________________________________________________________
Jokasta
historia: __________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
znaczenie symboliczne: ______________________________________________________________
Wypisz słowa klucze pasujące do tych wszystkich obrazów cierpiącego rodzica.
_________________________________________________________________________________
Podaj przykład dzieła literackiego zawierającego motyw cierpiącego rodzica i odpowiedz na pytania.
Dzieło literackie: Bohaterowie? Przyczyna cierpienia? Czy cierpienie w tym dziele przypomina któryś z motywów mitologicznych? Dlaczego?
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz