018 Instrukcje budowania map myśli



Załącznik 1

Instrukcja dla grupy A

Rodzina Antygony

1. Ułóżcie kartkę w poziomie.

2. Na środku napiszcie temat: Rodzina. Wyróżnijcie go, żeby rzucał się w oczy.

3. Od tematu poprowadźcie tyle gałęzi, ile kategorii relacji rodzinnych zaplanujecie, np. rodzice, rodzeństwo itd.

4. Od każdej z powyższych kategorii poprowadźcie tyle gałęzi, ilu członków rodziny Antygony dana kategoria liczy. Wpiszcie imiona.

5. Od imion poprowadźcie tyle gałęzi, ile informacji na temat relacji Antygoną z daną osobą chcecie ująć.

6. Używajcie słów kluczowych, najważniejszych, piszcie je nad liniami, drukowanymi, dużymi, widocznymi literami.

7. Na końcu gałązek dołączcie cytaty, potwierdzające słuszność waszych wniosków na temat relacji Antygony z poszczególnymi bohaterami.

8. Używajcie kolorów, co ułatwi zapamiętywanie.

9. Możecie dodać rysunki, symbole, znaki graficzne, ale pamiętajcie, że muszą być czytelne także dla innych.

Na wykonanie pracy macie 20 min.





Instrukcja dla grupy E

Rodzina Kreona

1. Ułóżcie kartkę w poziomie.

2. Na środku napiszcie temat: Rodzina. Wyróżnijcie go, żeby rzucał się w oczy.

3. Od tematu poprowadźcie tyle gałęzi, ile kategorii relacji rodzinnych zaplanujecie, np. żona, dzieci itd.

4. Od każdej z powyższych kategorii poprowadźcie tyle gałęzi, ilu członków rodziny Kreona dana kategoria liczy. Wpiszcie imiona.

5. Od imion poprowadźcie tyle gałęzi, ile informacji na temat relacji Kreona z daną osobą chcecie ująć.

6. Używajcie słów kluczowych, najważniejszych, piszcie je nad liniami, drukowanymi, dużymi, widocznymi literami.

7. Na końcu gałązek dołączcie cytaty, potwierdzające słuszność waszych wniosków na temat relacji Kreona z poszczególnymi bohaterami.

8. Używajcie kolorów, co ułatwi zapamiętywanie.

9. Możecie dodać rysunki, symbole, znaki graficzne, ale pamiętajcie, że muszą być czytelne także dla innych.

Na wykonanie pracy macie 20 min.





Instrukcja dla grupy B

Decyzje Antygony

1. Ułóżcie kartkę w poziomie.

2. Na środku napiszcie temat: Decyzje. Wyróżnijcie go, żeby rzucał się w oczy.

3. Od tematu poprowadźcie tyle gałęzi, w ilu sprawach bohaterka podjęła decyzje np. wobec Ismeny, w sprawie pogrzebu Polinika itd

4. Od każdej z powyższych kategorii poprowadźcie tyle gałęzi, ile decyzji w danej sprawie podejmowała.

5. Od każdej decyzji poprowadźcie tyle gałęzi, Ile konsekwencji dana decyzja za sobą pociągnęła. Nazwijcie te konsekwencje.

6. Używajcie słów kluczowych, najważniejszych, piszcie je nad liniami, drukowanymi, dużymi, widocznymi literami.

7. Na końcu gałązek dołączcie cytaty, potwierdzające słuszność waszych wniosków na temat decyzji Antygony i ich konsekwencji.

8. Używajcie kolorów, co ułatwi zapamiętywanie.

9. Możecie dodać rysunki, symbole, znaki graficzne, ale pamiętajcie, że muszą być czytelne także dla innych.



Decyzje Kreona

1. Ułóżcie kartkę w poziomie.

2. Na środku napiszcie temat: Decyzje. Wyróżnijcie go, żeby rzucał się w oczy.

3. Od tematu poprowadźcie tyle gałęzi, w ilu sprawach bohater podjęł decyzje np. wobec Ismeny, w sprawie pogrzebu Polinika itd

4. Od każdej z powyższych kategorii poprowadźcie tyle gałęzi, ile decyzji w danej sprawie podejmował.

5. Od każdej decyzji poprowadźcie tyle gałęzi, Ile konsekwencji dana decyzja za sobą pociągnęła. Nazwijcie te konsekwencje.

6. Używajcie słów kluczowych, najważniejszych, piszcie je nad liniami, drukowanymi, dużymi, widocznymi literami.

7. Na końcu gałązek dołączcie cytaty, potwierdzające słuszność waszych wniosków na temat decyzji Kreona i ich konsekwencji.

8. Używajcie kolorów, co ułatwi zapamiętywanie.

9. Możecie dodać rysunki, symbole, znaki graficzne, ale pamiętajcie, że muszą być czytelne także dla innych.



Na wykonanie pracy macie 20 min.




Instrukcja dla grupy C

Racje Antygony

1. Ułóżcie kartkę w poziomie.

2. Na środku napiszcie temat: Racje Antygony. Wyróżnijcie go, żeby rzucał się w oczy.

3. Od tematu poprowadźcie tyle gałęzi, z iloma osobami bohaterka dyskutuje np. spór z Ismeną itd. Nazwijcie temat każdego sporu.

4. Od każdej z powyższych kategorii poprowadźcie tyle gałęzi, ilu argumentów bohaterka używa w danej sprawie.

5. Nazwijcie te argumenty.

6. Używajcie słów kluczowych, najważniejszych, piszcie je nad liniami, drukowanymi, dużymi, widocznymi literami.

7. Na końcu gałązek dołączcie cytaty, potwierdzające słuszność waszych wniosków na temat racji Antygony.

8. Używajcie kolorów, co ułatwi zapamiętywanie.

9. Możecie dodać rysunki, symbole, znaki graficzne, ale pamiętajcie, że muszą być czytelne także dla innych.

Na wykonanie pracy macie 20 min.

Racje Kreona

1. Ułóżcie kartkę w poziomie.

2. Na środku napiszcie temat: Racje Kreona. Wyróżnijcie go, żeby rzucał się w oczy.

3. Od tematu poprowadźcie tyle gałęzi, z iloma osobami bohater dyskutuje np. spór z Hajmonem itd. Nazwijcie temat każdego sporu.

4. Od każdej z powyższych kategorii poprowadźcie tyle gałęzi, ilu argumentów bohater używa w danej sprawie.

5. Nazwijcie te argumenty.

6. Używajcie słów kluczowych, najważniejszych, piszcie je nad liniami, drukowanymi, dużymi, widocznymi literami.

7. Na końcu gałązek dołączcie cytaty, potwierdzające słuszność waszych wniosków na temat racji Kreona.

8. Używajcie kolorów, co ułatwi zapamiętywanie.

9. Możecie dodać rysunki, symbole, znaki graficzne, ale pamiętajcie, że muszą być czytelne także dla innych.

Na wykonanie pracy macie 20 min.




Instrukcja dla grupy D

Wartości i cechy charakteru Antygony

1. Ułóżcie kartkę w poziomie.

2. Na środku napiszcie temat: Wartości i cechy Antygony. Wyróżnijcie go, żeby rzucał się w oczy.

3. Od tematu poprowadźcie dwie gałęzie: wartości; cechy.

4. Od każdej z powyższych kategorii poprowadźcie tyle gałęzi, ile wartości lub cech potraficie wskazać.

5. Nazwijcie te właściwości.

6. Używajcie słów kluczowych, najważniejszych, piszcie je nad liniami, drukowanymi, dużymi, widocznymi literami.

7. Na końcu gałązek dołączcie cytaty, potwierdzające słuszność waszych wniosków na temat charakteru Antygony.

8. Używajcie kolorów, co ułatwi zapamiętywanie.

9. Możecie dodać rysunki, symbole, znaki graficzne, ale pamiętajcie, że muszą być czytelne także dla innych.

Na wykonanie pracy macie 20 min.



Wartości i cechy Kreona

1. Ułóżcie kartkę w poziomie.

2. Na środku napiszcie temat: Wartości i cechy Kreona. Wyróżnijcie go, żeby rzucał się w oczy.

3. Od tematu poprowadźcie dwie gałęzie: wartości; cechy.

4. Od każdej z powyższych kategorii poprowadźcie tyle gałęzi, ile wartości lub cech potraficie wskazać.

5. Nazwijcie te właściwości.

6. Używajcie słów kluczowych, najważniejszych, piszcie je nad liniami, drukowanymi, dużymi, widocznymi literami.

7. Na końcu gałązek dołączcie cytaty, potwierdzające słuszność waszych wniosków na temat charakteru Kreona.

8. Używajcie kolorów, co ułatwi zapamiętywanie.

9. Możecie dodać rysunki, symbole, znaki graficzne, ale pamiętajcie, że muszą być czytelne także dla innych.

Na wykonanie pracy macie 20 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wypowiedź ustna - "Skąpiec"

Szanowni, tym razem coś na specjalną prośbę. Obiecałam, więc zrobiłam. Spójrzcie, może się Wam przyda.